loading...
شهید مطهری
Ashkan zamani بازدید : 3 بهار 1393 نظرات (2)

پیام حضرت امام خمینی (ره) پس از شهادت استاد مرتضی مطهری

 

http://s1.freeupload.ir/i/00007/pj9jpda23lq6.png

.

.

.

برای دیدن پیام حضرت امام خمینی (ره) پس از شهادت استاد مرتضی مطهری به ادامه مطلب بروید . . . .

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم انّا للّه و انّا اليه راجعون‏
اينجانب به اسلام و اولياى عظيم الشّأن و به ملّت اسلام و خصوص ملّت مبارز ايران، ضايعه اسف انگيز شهيد بزرگوار و متفكّر و فيلسوف و فقيه عاليمقام مرحوم آقاى حاج شيخ مرتضى مطهّرى قدّس سرّه را تسليت و تبريك عرض مى‏كنم؛ تسليت در شهادت شخصيّتى كه عمر شريف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدّس اسلام صرف كرد و با كجرويها و انحرافات مبارزه سرسختانه كرد؛ تسليت در شهادت مردى كه در اسلام شناسى و فنون مختلفه اسلام و قرآن كريم كم نظير بود. من فرزند بسيار عزيزى را از دست داده‏ام و در سوگ او نشستم كه از شخصيّتهاى بود كه حاصل عمرم محسوب مى‏شد. در اسلام عزيز به شهادت اين فرزند برومند و عالم جاودان ثلمه‏اى وارد شد كه هيچ چيز جايگزين آن نيست. و تبريك از داشتن اين شخصيّتهايى فداكار كه در زندگى و پس از آن با جلوه خود نورافشانى كرده و مى‏كنند. من در تربيت چنين فرزندانى كه با شعاع فروزان خود مردگان را حيات مى‏بخشند و به ظلمتها نور مى‏افشانند، به اسلام بزرگ، مربّى انسانها و به امّت اسلامى تبريك مى‏گويم. من اگر چه فرزند عزيزى كه پاره تنم بود از دست دادم لكن مفتخرم كه چنين فرزندان فداكارى در اسلام وجود داشت و دارد.
«مطهّرى» كه در طهارت روح و قوّت ايمان و قدرت بيان كم‏نظير بود، رفت و به ملأ اعلى پيوست، لكن بدخواهان بدانند كه با رفتن او شخصيت اسلامى و علمى و فلسفى‏اش نمى‏رود.ترورها نمى‏توانند شخصيّت اسلامى مردان اسلام را ترور كنند.آنان بدانند كه به خواست خداى توانا ملّت ما با رفتن اشخاص بزرگ در مبارزه عليه فساد و استبداد و استعمار مصمّم‏تر مى‏شوند. ملّت ما راه خود را يافته و در قطع ريشه‏هاى گنديده رژيم سابق و طرفداران منحوس آن از پاى نمى‏نشينند. اسلام عزيز با فداكارى و فدايى دادن عزيزان رشد نمود. برنامه اسلام از عصر وحى تاكنون بر شهادت توأم با شهامت بوده است. قتال در راه خدا و راه مستضعفين در رأس برنامه‏هاى اسلام است.(و ما لكم لا تقاتلون فى سبيل اللّه و المستضعفين من الرّجال و النّساء و الولدان).اينان كه شكست و مرگ خود را لمس نموده و با اين رفتار غير انسانى مى‏خواهند انتقام بگيرند يا به خيال خام خود مجاهدين در راه اسلام را بترسانند، بدگمان كرده‏اند. از هر موى شهيدى از ما و از هر قطره خونى كه به زمين مى‏ريزد انسانهاى مصمّم و مبارزى به وجود مى‏آيد.
شما مگر تمام افراد ملّت شجاع را ترور كنيد، و الّا ترور فرد هر چه بزرگ باشد براى اعاده چپاولگرى سودى ندارد. ملّتى كه با اعتقاد به خداى بزرگ و براى احياى اسلام به پا خاسته با اين تلاشهاى مذبوحانه عقبگرد نمى‏كند. ما براى فداكارى حاضر و براى شهادت در راه خدا مهيّا هستيم.
اينجانب روز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۵۸ را براى بزرگداشت شخصيّتى فداكار و مجاهد در راه اسلام و ملّت عزاى عمومى اعلام مى‏كنم و خودم در مدرسه فيضيّه روز پنجشنبه و جمعه به سوگ مى‏نشينم. از خداوند متعال براى آن فرزند عزيز اسلام رحمت و غفران و براى اسلام عزيز، عظمت و عزّت مسئلت مى‏نمايم. سلام بر شهداى راه حقّ و آزادى.
روح اللّه الموسوىّ الخمينى ۱۲/ ۲/ ۵۸

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نوید علی بیک در تاریخ 1393/01/21 و 9:46 دقیقه ارسال شده است

,وبلاگ من بهترهشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط سیاوش منشی در تاریخ 1393/01/21 و 9:45 دقیقه ارسال شده است

میبینم که حرفه ای وبلاگ نویسی می کنی اشکان.
وبلاگت خیلی باحاله


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از سایت شهید استاد مطهری راضی هستید ؟
    شهید مطهری

    استاد شهيد آيت الله مطهري در 13 بهمن 1298 هجري شمسي در فريمان واقع در 75 کيلومتري شهر مقدس مشهد در يک خانواده اصيل روحاني چشم به جهان مي گشايد. پس از طي دوران طفوليت به مکتبخانه رفته و به فراگيري دروس ابتدايي مي پردازد.

    دعای فرج

    اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

    ابزار و قالب وبلاگکد کده تربچهکد دعای فرج آقا امام زمان ( عج )

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 272
  • درباره ما

    http://mr-graphic.meshost.ir/uploads/1111.png


    با سلام .
    من اشکان زمانی هستم ، متولد سال 1381 و در حال حاضر در کلاس ششم می باشم و نام مدرسه ما استاد شهریار است که در منطقه 4 استان تهران واقع شده است و در طرح نسیم مطهر شرکت کرده ام و این وبلاگ به درخواست مدیر محترم مدرسه ساخته شده است . نام مدیر محترم مدرسه ما جناب آقای هادیان و نام معلم محترم کلاس ششم ما سرکار خانم علمائی می باشند که بهترین مدیر ، معلم مدرسه ما هستند .